Wat is nog de rol van de communicatieprofessional in een tijd waarin door de alomtegenwoordigheid van informatie meningen nauwelijks meer te beïnvloeden of te sturen zijn?
https://cnnh.nl/wp-content/uploads/2021/06/kaw_portret.jpeg603420Astridhttps://cnnh.nl/wp-content/uploads/2023/08/header-1500x239.pngAstrid2019-05-14 12:53:002021-11-30 14:51:07Waar gaat het heen met de communicatie?
In het digitale tijdperk genereren we iedere dag bergen informatie. Met behulp van slimme algoritmen zijn we inmiddels in staat om met deze big data gedrag niet alleen te definiëren, maar ook te voorspellen. Daarmee gaat big dataverwerking over in kunstmatige intelligentie, aldus Frans Feldberg, hoogleraar Data Driven Business Innovation aan de Vrije Universiteit.
https://cnnh.nl/wp-content/uploads/2021/06/bigdata.jpg279419Astridhttps://cnnh.nl/wp-content/uploads/2023/08/header-1500x239.pngAstrid2019-03-26 12:51:002021-09-23 08:41:20Big data gedreven marketing
Als je bij veelbesproken bedrijven als McDonald’s en Monsanto verantwoordelijk bent voor de communicatie, dan moet je weten wat reputatie- en crisismanagement inhoudt. Inmiddels is Debbie de Wagenaar uitgegroeid tot een expert in dit vak.
https://cnnh.nl/wp-content/uploads/2021/06/parlan.jpg420420Astridhttps://cnnh.nl/wp-content/uploads/2023/08/header-1500x239.pngAstrid2019-01-22 12:45:002021-09-23 08:41:29Actueel reputatiemanagement in tijden van aanbesteding
Tijdens de laatste bijeenkomst van het seizoen boden we traditiegetrouw geen voer voor de hersenen, maar louter ontspanning. Het CNNH haakte aan bij de viering van 500 jaar Grote Kerk in Alkmaar.
Wie kent ze niet? Die sobere plastic waterflessen waarvan de dop ook als beker (met voet) kan fungeren. Dopper is de naam. Bedacht in 2009 om wegwerpflesjes overbodig te maken. Simpel en niet te stuiten.
https://cnnh.nl/wp-content/uploads/2021/06/tjeerd_visser.jpg403403Astridhttps://cnnh.nl/wp-content/uploads/2023/08/header-1500x239.pngAstrid2018-03-27 12:35:002021-09-23 08:42:30De wereld van Dopper
Het CNNH heeft een topper in ons vakgebied weten te strikken. Bert Hagendoorn staat op plaats 20 van de recent verschenen lijst van 50 meest invloedrijke reclameprofessionals in Nederland.
https://cnnh.nl/wp-content/uploads/2021/06/bert-hagendoorn.jpg400400Astridhttps://cnnh.nl/wp-content/uploads/2023/08/header-1500x239.pngAstrid2018-02-13 12:33:002021-09-23 08:42:43Dutch Digital Design op de kaart
Op 25 mei 2018 treedt de General Data Protection Regulation (GDPR) in werking. Deze nieuwe wetgeving bevat strengere regels voor het verzamelen, bewaren en gebruiken van álle vormen van persoonsgegevens. Denk aan visitekaartjes, IP-adressen, telemarketing en e-mailmarketing.
https://cnnh.nl/wp-content/uploads/2021/06/Marielle.jpg430420Astridhttps://cnnh.nl/wp-content/uploads/2023/08/header-1500x239.pngAstrid2017-12-12 12:30:002021-09-23 08:42:56Alles over de nieuwe privacywetgeving
Zeg eens eerlijk: wie heeft een profiel op LinkedIn, scoort met enige regelmaat nieuwe contacten, maar begrijpt nog steeds niet zo goed wat dit medium voor je kan betekenen, laat staan voor je bedrijf? Geeft niks. Je bevindt je in goed gezelschap.
https://cnnh.nl/wp-content/uploads/2021/06/Linker.jpg462420Astridhttps://cnnh.nl/wp-content/uploads/2023/08/header-1500x239.pngAstrid2017-11-07 12:25:002021-09-23 08:43:24Linker worden met LinkedIn
In no-time meer business uit nieuwe en bestaande klanten halen; wie wil het niet? Bambuu schijnt het geheim te kennen van ‘jaloersmakende marketing’.
https://cnnh.nl/wp-content/uploads/2021/06/bambuu.jpg420420Astridhttps://cnnh.nl/wp-content/uploads/2023/08/header-1500x239.pngAstrid2017-09-19 12:25:002021-09-23 08:43:36Online marketing van hoog niveau: The Bambuu Way
Traditioneel besluiten we een CNNH-seizoen altijd met een gezellige activiteit samen. Dat was nu niet anders. Omdat Brownies & DownieS ons zo bevallen is als nieuwe locatie, werd het nu het decor voor een heuse pubquiz.
Toen Chris Janssen de vraag kreeg ‘Wil jij concreet inhoud en vorm geven aan de social media strategie van het grootste gratis toegankelijke event van Nederland; SAIL Amsterdam 2015?’ heeft hij toch nog even getwijfeld en vervolgens deze mooie uitdaging met beide handen aangegrepen.
https://cnnh.nl/wp-content/uploads/2021/06/amsterdam-sail.jpg457800Astridhttps://cnnh.nl/wp-content/uploads/2023/08/header-1500x239.pngAstrid2017-03-22 11:34:002021-09-23 08:43:58Social Media Strategie Sail Amsterdam 2015
Hoe belangrijk zijn online en sociale media tijdens verkiezingen? Waarover communiceren politici online? Kunnen politici met behulp van sociale media stemmen winnen?
https://cnnh.nl/wp-content/uploads/2021/06/democratie.jpg457800Astridhttps://cnnh.nl/wp-content/uploads/2023/08/header-1500x239.pngAstrid2017-03-21 12:23:002021-09-23 08:44:08Sociale media als verkiezingswapen
In onze dynamische samenleving moet je als bedrijf snel kunnen schakelen om succesvol te zijn en te blijven. Als schipper aan het stuur trekken is één ding, je volledige bemanning mee krijgen is iets totaal anders. Dat lukt alleen met behulp van de juist interne communicatie.
Het zal menigeen verbazen, maar Noord-Holland heeft een wereldnaam in plantenveredeling en zaadtechnologie. Het hoogwaardige uitgangsmateriaal van de tientallen gespecialiseerde bedrijven in de regio is de bron voor gezonde voeding en een bloeiende wereld.
https://cnnh.nl/wp-content/uploads/2021/06/zaad.jpg457800Astridhttps://cnnh.nl/wp-content/uploads/2023/08/header-1500x239.pngAstrid2016-11-22 11:50:002021-09-23 08:44:31Het succes van zaadmarketing
In deze presentatie voor het CNNH van Krevicy werd antwoord gegeven op de volgende vragen: wat maakt film en video zo effectief? Welke sterke, maar goed gecamoufleerde krachten zijn aan het werk? En hoe kun je ze in je voordeel inzetten?
Het is Escape Room voor en na in evenementenland. Dat wekte onze interesse als vereniging die graag bij de tijd is. Een Escape Room bleek te klein voor ons gezelschap. Maar wat te denken van Escape in the City. Hetzelfde idee, groter werkterrein.
Hoe kom ik bij jullie op de radio? Het is een vraag die John van Schagen de afgelopen jaren vaak is gesteld. Hij werkt voor BNR Nieuwsradio en presenteert een programma over duurzaamheid. Daarnaast schrijft hij verhalen voor onder meer Metro, Telegraaf en Sprout.
Het CNNH trapte het nieuwe seizoen veelbelovend af. Met de ALV, waar ook de nieuwe website werd onthuld. En met een presentatie van Abovo Media, één van Nederlands grootste onafhankelijke mediabureau's.
https://cnnh.nl/wp-content/uploads/2021/06/easy.jpg457800Astridhttps://cnnh.nl/wp-content/uploads/2023/08/header-1500x239.pngAstrid2015-09-29 10:47:002021-09-23 08:45:33ALV en Abovo Media
Abdelaziz Aouragh is een Islamic Branding expert. Hij is auteur van het boek 'Islamic Branding - Het Mekka van kansen' en weet als geen ander hoe je deze zeer vooruitstrevende doelgroep kunt aanspreken.
De zomervakantie is voorbij. En dat betekent: een nieuw CNNH-seizoen gaat beginnen, traditiegetrouw met de ALV. Leuk? Vooral een noodzakelijkheid. Maar wel een goede gelegenheid om te weten wat er speelt in de boezem van jouw vereniging.
https://cnnh.nl/wp-content/uploads/2014/09/different.jpg457800Astridhttps://cnnh.nl/wp-content/uploads/2023/08/header-1500x239.pngAstrid2014-09-16 10:25:002021-09-23 08:45:49ALV en waardecreatie door Parbleu
Wat doe je als je het jaar afsluit en toch wilt dat het CNNH de hele zomer lang een zoete herinnering blijft? Je organiseert een spectaculaire slotbijeenkomst.
https://cnnh.nl/wp-content/uploads/2021/06/schoolreisje.jpg199418Astridhttps://cnnh.nl/wp-content/uploads/2023/08/header-1500x239.pngAstrid2014-05-13 10:23:002021-09-23 08:45:56Leerzaam schoolreisje met SPA
Elke zichzelf respecterende onderneming onderneemt verantwoord, met oog voor People, Planet en Profit. Dat is de visie van Hans Koeleman, inmiddels bijna zeven jaar Directeur Corporate Communication & CSR (Corporate Social Responsibility) bij KPN.
https://cnnh.nl/wp-content/uploads/2021/06/kpn.jpg457800Astridhttps://cnnh.nl/wp-content/uploads/2023/08/header-1500x239.pngAstrid2014-03-25 09:19:002021-09-23 08:46:03Het netwerk dat Nederland verder brengt
Wie had gedacht dat met de opkomst van ‘video on demand’ en ultragrote televisieschermen (ook in 3D) de bioscoop zijn langste tijd gehad zou hebben, heeft het mis. Het ‘filmavondje thuis’ heeft de commerciële cinema geen genadeklap toegebracht. Integendeel. De zalen zitten voller dan ooit.
https://cnnh.nl/wp-content/uploads/2021/06/pathe.jpg457800Astridhttps://cnnh.nl/wp-content/uploads/2023/08/header-1500x239.pngAstrid2014-02-04 05:45:002021-09-23 08:46:10Hollywood in Alkmaar