Twee SEO-specialisten lopen een bar binnen…
Zegt de één tegen de ander: ‘Wil je een biertje, pils, vaasje, wijntje, rode wijn, witte wijn, borrel, drank, fris, sinas, cola, 7-up, …’
Argh, SEO. Wezenloos woordjes in een tekst douwen. Meer is het niet. Toch?
‘SEO draait om trucjes’
Het is een opvatting waar Arjan Jonker zich al jaren tegen afzet. Ja, sinds zoekmachines er zijn, zijn er veel trucjes bedacht om bovenaan te komen. En telkens weer worden die trucjes afgestraft, omdat Google z’n algoritme verbetert.
Wat Google wil, is op iedere mogelijke zoekvraag het best mogelijke antwoord geven. Klinkt dat als een ‘trucje’?
Stellingen over schrijven voor SEO
Met welke stelling ben jij het eens:
- Schrijven voor SEO is iets anders dan schrijven voor je doelgroep.
- Schrijven voor SEO is hetzelfde als schrijven voor je doelgroep.
- Schrijven voor SEO kan samengaan met schrijven voor je doelgroep.
Als je op 21 januari de avond van het CNNH bezoekt, hoor ik graag jouw mening. En wie weet, wie weet lukt het mij dan om die bij te stellen.
Wat je gaat doen op 21 januari
In één zin: een diepe zoekwoordenanalyse verwerken in de ultieme doelgroepgerichte tekst. In dit geval voor een blogartikel. Maar de methode is toepasbaar voor alle soorten webteksten.
En om het spannend te maken, nemen we een ‘prikkelend’ onderwerp: snurken.
18.00 Inloop
18.15 Buffet
19.15 Algemene Ledenvergadering (Benoeming voorzitter)
19:20 Arjan Jonker
Uitloop mogelijk: afronding/nabespreking met drankje aan tafel of bar. Locatie: Brownies & DownieS Alkmaar, Kanaalkade 17, 1811 LP Alkmaar