De CPNB-case

Een goed boek verkoopt zichzelf… Helaas is dat in het beeldtijdperk steeds minder het geval. Annette Reijersen van Buuren wenst zich daarbij niet neer te leggen. Zij werd uitgeroepen tot Communicatievrouw van het Jaar 2019.

Annette dankte deze uitverkiezing aan haar werk voor het CPNB, het marketing- en communicatiebureau voor het Nederlandse boek. Als doorgewinterde merkenbouwer introduceerde zij daar het merkdenken om houding en gedrag van mensen dusdanig te beïnvloeden dat zij zin krijgen én houden in lezen. Alleen zo leg je de basis voor commercieel succes in de boekhandel.

Op 12 november was Annette te gast bij het CNNH om haar aanpak toe te lichten en te laten zien hoe deze verknoopt is met aspecten als interne communicatie, stakeholdermanagement, datagedreven werken en strategische samenwerkingen. Ze belichtte de actuele vraagstukken in de ‘CPNB-case’ en sparde daarover met haar publiek. Kortom, marketing in romanvorm. Het leverde creatieve en meeslepende inzichten op.