Alles over de nieuwe privacywetgeving

Op 25 mei 2018 treedt de General Data Protection Regulation (GDPR) in werking. Deze nieuwe wetgeving bevat strengere regels voor het verzamelen, bewaren en gebruiken van álle vormen van persoonsgegevens. Denk aan visitekaartjes, IP-adressen, telemarketing en e-mailmarketing.

De GDPR heeft grote gevolgen voor vrijwel iedere organisatie, maar misschien wel het meest voor online marketeers. Nicole Wolters Ruckert en Mariëlle Meijwes stonden op 12 december 2017 uitgebreid stil bij de GDPR wetgeving en de gevolgen voor marketingdata. Met welke veranderingen moet je als marketeer rekening houden? En hoe zorg je ervoor dat je opt-in procedure en cookie-beleid voldoen aan de nieuwe regels?

Sprekers:

Nicole Wolters Ruckert heeft jarenlange ervaring op het gebied van privacywetgeving en het verzamelen, beheren en verwerken van persoonsgegevens. Als lid van het Privacy Team bij Kennedy Van der Laan adviseert ze haar klanten over het commercieel gebruik van persoonsgegevens, waaronder advies over direct marketing, profiling en online advertising.

Mariëlle Meijwes (op de foto) is Senior Marketing Programme Manager bij spotONvision. Zij houdt zich bezig met buyer persona’s, contentmarketing, leadgeneratie en marketing automation. Deze kennis gebruikt zij om B2B-organisaties te helpen bij het optimaliseren van hun contentmarketingstrategie.