Waar gaat het heen met de communicatie?

Wat is nog de rol van de communicatieprofessional in een tijd waarin door de alomtegenwoordigheid van informatie meningen nauwelijks meer te beïnvloeden of te sturen zijn?

Karel Winkelaar – jarenlang communicatieadviseur, docent en coach – stelde zichzelf die intrigerende vraag ook. Vervolgens wijdde hij een boek aan het antwoord: ‘De communicatieadviseur – naar een strategische positie in de organisatie’.

Voor de derde druk interviewde Karel Winkelaar een reeks van bestuurders en communicatietoppers over hun visie op ontwikkelingen in het vak en hun verwachtingen over de bijdrage van communicatieprofessionals. Hij deelde op dinsdag 14 mei zijn bevindingen met het CNNH.

Een van zijn belangrijkste conclusies: er is een mismatch tussen wat opdrachtgevers verwachten van communicatieprofessionals en wat deze professionals kunnen leveren. Ook zij zullen beter met elkaar moeten communiceren.

In deze bijeenkomst pakte Karel Winkelaar een helikopterview, vloog hij hoog over een snelveranderend communicatielandschap en wees hij op de plek daarin van de communicatieprofessional en het communicatievak.

Karel Winkelaar was een van de sprekers op het CommunicatieCongres 2018 dat als thema had ‘Grip krijgen en behouden in de communicatie’.