Designing Adyen
Je hebt (online) betaalsystemen en je hebt Adyen. Bij Adyen maken niet de technieken, maar de mensen het verschil. En het oogstrelende design dat als rode draad door de bedrijfsvoering van deze Nederlandse beursgenoteerde onderneming loopt.
Spectaculaire marketingcampagnes, een kolossale afbeelding op de Nasdaq Tower op Times Square, New York. In haar streven om zichtbaar te zijn levert betaalbedrijf Adyen geen half werk. Toch is marketing geen doel op zich; het is ingebed in een wereld van design waarin vooral de relatie naar het menselijk kapitaal – de medewerkers – wordt gelegd. Het succes van Adyen is hun verdienste.
Met zijn team van 17 product designers en 12 brand designers zorgt Head of Design Jeroen de Lange ervoor dat die boodschap elke dag weer uitgedragen wordt. Met zijn presentatie ‘Launch fast and iterate’ liet hij ons zien hoe de internationale uitstraling van een wereldbedrijf met veel verbeelding en al ‘lerend en proberend’ wordt opgebouwd.
Jeroen de Lange heeft veel ervaring op het gebied van design en branding. Hij opereerde in de startup scene als freelancer, was voormalig founder bij twee design studio’s en initiator van drie startups. Daarvan groeide er één uit tot volwaardig bedrijf en één faalde hopeloos.