Inspiratie uit de praktijk

Hoe creëer je een sterk merk na een fusie?

12 november 2024 – 18 uur

Met 1700 medewerkers, 17.000 leerlingen en 200 vakopleidingen is het Talland College nu een van de grootste onderwijsorganisaties in Noord-Holland. Vanaf het nieuwe schooljaar schittert het Talland-logo op de gebouwen van het voormalige Horizon College en Regio College in Alkmaar, Heerhugowaard, Hoorn, Purmerend en Zaandam.

Achter dit logo schuilt een intensief traject van merkontwikkeling: het creëren van een nieuw merk dat breed gedragen wordt, het ontwikkelen van een passende visuele identiteit, het opstellen van een effectieve communicatiestrategie en het inzetten van succesvolle merkactivatie. Dit waren slechts enkele van de uitdagingen waar het team Marketing & Communicatie van beide colleges voor stond in dit uitdagende proces.

Benieuwd hoe zij dit hebben aangepakt? Kom naar de bijeenkomst van het Communicatienetwerk Noord-Holland op 12 november, waar Suzanne Liefting, manager Marketing & Communicatie, en Ellen Visch, business partner en persvoorlichter, je meenemen in dit proces van visie tot werkelijkheid.

Wil je er bij zijn?

Leuk! Dat kan op 3 manieren; als lid (en dan betaal je voor het resterende jaar lidmaatschap), als sfeerproever (als je voor het eerst kennis komt maken) óf als éénmalige bezoeker.